mmmandy.reismee.nl

Avontuurtjes in Belize

Hoi iedereen!!

Dringend tijd voor een nieuwe blog want de afgelopen dagen heb ik terug veeeeeel meegemaakt. Het is druk druk druk, maar voor jullie maak ik graag wat tijd vrij ;).
Het wordt een lange blog maar ik doe mijn best om het zo entertaining mogelijk te maken!

Ik zal beginnen waar ik de vorige keer gestopt ben: de dag dat ik naar Playa Del Carmen zou gaan (zaterdag dus). Ik ben in de voormiddag (nadat ik mijn blog getypt had) nog eens naar de 'Hotel Zone' geweest in Cancun. Dat is eigenlijk een hele strip langs het strand met allemaal hotels en daar zitten alle toeristen. Maar daar heb je ook de mooiste stranden en aangezien ik die nog niet gezien had in Cancun en nog wat tijd over had, dacht ik het eens te gaan bekijken.
Effectief: de stranden zijn er prachtig!! Ik ben van de bus gesprongen aan een public beach waar je een prachtig uitzicht had over het hele strand en de oceaan, alleen dat was het enige die er was. Kilometers strand en hotel maar verder helemaal niets. Ik dacht ok, ik zal een beetje op het strand wandelen en dan de bus terug nemen maar in de verte zag ik al dat er een heuse storm klaar zat. Nuja, ik heb dan een beetje gewandeld maar het is echt kilometers dat je daar kunt wandelen en het enige dat je ziet zijn hotels en die storm kwam alsmaar dichter... Ik kon niet meer naar de baan waar ik de bus had genomen want mensen die niet in een hotel logeren kunnen enkel via de public beaches het strand bereiken en ondertussen was ik al redelijk ver gewandeld. Het begon echt superhard te stormen, regen, wind, bliksem en donder en ik was toch wel een beetje in paniek. Ik heb echt superhard beginnen lopen naar het dichtsbijzijnde hotel en ben er gewoon binnen gegaan om te schuilen. Ik heb gezegd dat ik wat verdwaald was en dan hebben ze me naar de uitgang van het hotel gebracht. Kben daar dan zeker een halfuur blijven zitten tot de storm gepasseerd was en ik voelde mij echt niet goed. Kwas bang, alleen, nat en vol zand :(.
Uiteindelijk is de storm dan gepasseerd en heb ik de bus terug genomen naar de jeugdherberg en er nog een douche kunnen nemen voor ik dan de bus naar Playa Del Carmen nam. Alweer een avontuurtje die ik niet snel zal vergeten!!!!

In de late namiddag ben ik dan aangekomen in Playa Del Carmen en ik vond het al direct veel leuker dan in Cancun. Playa is namelijk veel toeristischer met kleine straatjes vol restaurantjes en souvenir shops enzo. Niet dat ik er echt veel van heb gezien want ik had maar een dag in Playa jammergenoeg. Het hotel viel heel goed mee en er was een zwembad waar er al enkele mensen volleybal aan het spelen waren. Ik heb toen eens gevraagd of er mensen waren van de trip en zo leerde ik al snel derest kennen. Om 18 uur was de eerste kennismaking maar ik had ondertussen de meeste mensen al een beetje leren kennen. (Vanaf 17 uur was het trouwens happy hour in de bar aan het zwembad en alle meisjes kregen gratis tequila shots :p Dat was alvast een goed begin :).

De groep valt heel goed mee, we zijn met 15 en er is een goeie sfeer. Er zijn mensen van de UK, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Australie. Een goeie mix! Ik slaap trouwens samen met Kelly, een meisje uit de UK. Ze is wel redelijk stil en niet zo 'involved' in de activiteiten die we doen, maar voor derest valt ze goed mee.
's Avonds zijn we dan iets gaan eten met de groep en met sommigen ook nog iets gaan drinken. Ik voelde mij al direct niet meer zo eenzaam! :)
De volgende dag (zondag) had ik met enkele mensen afgesproken om naar Tulum te gaan. Dat zijn oude maya ruines vlak aan de zee. We waren met een groepje van zes en om er te geraken moet je een 'collectivo' nemen. Dat is een klein busje die je afzet waar je wilt en die telkens mensen oppikt tot het busje vol zit. Nu, het is niet zo dat ze je echt aan je bestemming afzetten, maar wel aan de autostrade. Je wordt dan gedropt op de pechstrook en dan moet je de autostrade oversteken naar je bestemming. Dat is hier allemaal normaal :p.
(Nog zoiets 'normaal' hier trouwens is dat als je naar het toilet gaat, je toiletpapier niet mag doorspoelen in de wc maar in de vuilbak naast je moet smijten anders verstoppen de wc's. Een beetje wennen in het begin, maar nu ben ik er al aan gewoon :).

Tulum was leuk maar het wasbewolkt en regenachtig(dat is dan het regenseizoen zeker???). Na Tulum zijn we naar de Cenots geweest, dat zijn grotter waar je in kunt zwemmen. Best wel cool. We waren nog van plan om naar ergens anders te gaan ook maar we hadden ondertussen al veel gezien en het was al 15 uur en we hadden nog steeds niets gegeten voor middag, dus hebben we dan maar besloten om terug naar Playa te gaan.
Na onze lunch hebben we dan nog een partijtje volleybal gespeeld in het zwembad en nog een paar tequilas gedronken tijdens happy hour :p. De barman had namelijk een regel: als er ook maar nog een druppeltje in je glas over is, dan moet je er nog een nemen :p.

Maandag was een dag 'on the road'. Een hele dag reizen richting Caye Caulker, Belize. Een klein eilandje waar we drie nachten logeren. Op deze trip nemen we trouwens overal public transport: bus, taxi, boot ... De busrit is vlot verlopen maar toen we de taxis namen waren er wat problemen. De taxi chauffeurs waren ruzie aan het maken over wie ons nu mocht vervoeren en zelfs de politie is erbij gekomen! We zullen hier nog op het nieuws komen :p. Al bij al viel het allemaal wel nog mee en zijn we dan goed aangekomen aan de watertaxi waar we nog eens drie uur moesten opzitten om dan uiteindelijk in Caye Caulker aan te komen.

Caye Caulker is echt een superleuk eilandje. Er is maar een main street (een zandstraatje vlak naast de oceaan) en het is echt zalig, met palmbomen en kleine kleurrijke winkeltjes, echt een vakantie gevoel! Het is hier trouwens nog een uur vroeger dan in Mexico dus nu is er negen uur tijdsverschil met Belgie. Na een korte briefing van onze gids Christa (een hele toffe, ze komt uit Amerika en ze is heel chill en vriendelijk) zijn we gaan eten bij Wish Willys. Nu moet je je geen restaurant ofzo voorstellen, maar gewoon de achtertuin van mensen waar ze enkele tafels buiten hebben gezet en waar je kan eten. Er was kip, vlees,kreeft, allemaal klaargemaakt op de barbecue en het was superlekker! Ik wou dat jullie het konden zien want mijn woorden kunnen maar half beschrijven hoe cool zoiets is.

Het slapen in ons nieuw hotel.... dat is echter weer een heel nieuw avontuur!!! Het is niet slecht ofzo maar er is geen airconditioning en het is hier echt superwarm. Ik had mijn muskietennet bovengehaald, maar ik kon het maar half ophangen en ik voelde me er niet echt comfortabel in dus heb ik het dan maar gewoon op mij gelegd :p. Toen ik echter naar de wc was geweest (het eten is mij uiteindelijk niet zo goed bevallen die avond... :s ) zag ik iets bewegen!! Ik stak vlug het licht aan en het was een gheko (een soort kleine salamander). Ikwas echt heel hard verschoten en heb dan Kelly wakker gemaakt maar we wisten niet goed wat te doen. Ik heb eens geklopt op de deur van onze gids maar ze antwoorde niet. Ik was toch wel wat bang en op de koop toe maakte het soms geluidjes die me alleen maar meer deden verschieten. Ik heb dan uiteindelijk in de zetel op de gang geslapen omdat ik bang was dat het ging op mij springen ofzo en die nacht heb ik echt geen oog dicht gedaan... Toen 's ochtends de mevrouw van het hotel toekwam zei ze dat er blijkbaar overal gheko's zitten en dat ze niets doen. Ze maken geluid als het weer verandert en zijn eigenlijk bang van mensen. Dat was wel een opluchting, maar toch...!

Die dag (gisteren, dinsdag dus) zijn we met de hele groep gaan snorkelen(behalve Kelly, mijn kamergenoot, die had geen zin om mee te gaan....). Het was echt leuk, we zaten op een kleine zeilboot en zijn op drie verschillende plaatsen gestopt. Het coral reef hier is trouwens het tweede grootste reef in de wereld, dus echt wel de moeite. Ik heb gezwommen met een zeekoe, stingrays, schildpadden en ja zelfs haaien!! Ik heb zelfs een haai mogen vasthouden!! Echt super tof en een hele ervaring! Mijn onderwatercamera werkt echter niet meer (er is water in gekomen) maar ik zal wel wat fotos van andere mensen nemen dan. Het was een leuke dag (ook al was het bewolkt en regenachtig).

s' Avonds zijn we dan nog iets gaan eten en drinken maar ik voelde mij echt niet zo goed en ben al redelijk vroeg gaan slapen. Ik heb bij Jon en Sarah geslapen een koppel van de UK waar ik goed mee overeen kom. Zij hebben betaald voor airconditioning in de kamer en hadden een extra bed en zo kon ik ook een goed nachtje slapen. Het deed deugd om nog eens in een koude kamer te slapen, ik voel me al heel wat beter.
Deze namiddag gaan we met een groepje van zes gaan kayakken op de zee en verder is er nog niets gepland.

Morgen vertrekken we dan van het eilandje en is het terug een hele dag on the road. Vraag me nu niet waar we naartoe gaan want ik ben het eventjes vergeten maar het is ook in Belize.

Zo, dat was zowat het relaas van de afgelopen dagen, hopelijk heb ik jullie niet teveel verveeld! Ik probeer om regelmatig iets online te zetten maar het zijn vaak drukke dagen dus ik vind niet altijd de tijd, maar ik doe mijn best!
Hopelijk een beetje mooi weer in Belgie? Hier is het alvast weer zonnebrand en een lichte zeebries :D.

Dikke knufffff en tot de volgende!

Reacties

Reacties

Katrien

Dag Mandy,

Super om al je avonturen te lezen. Geniet er maar van, want je maakt iets ongelooflijks mee!
Hou je goed en ik hou je blog in de gaten.

groetjes, Katrien, Kevin en Remi

Lies

hey missy,

wat een verhalen. allemaal om te watertanden. het klinkt alvast super.

toedeloe,
Lies

mams

Spijtig van je onderwatercamera, hopelijk zijn de foto's die je genomen hebt wel gelukt...... ben benieuwt...
We gaan alvast overal vuilbakjes zetten bij de WC, ;-) ;-). Vond je die gheko's niet leuk als huisdier? :-) :-)
Wees verder voorzichtig in de onweders.
Groetjes,
mams
xxx

Roos

Ik dacht altijd dat jij zo'n frele meid was, maar ojee, jij bent een flinke madam met al je belevenissen, niet voor doetjes dus...

Nele

Hihi .. 'Mijn onderwatercamera werkt echter niet meer (er is water in gekomen)' :p
Ik hoop dat je andere camera wel nog werkt, want bij je verhalen wil ik later ook foto's zien!
Wees voorzichtig en geniet ervan!!
xxx

Silke S.

Tequila shots: Uno, dos, tres, andale amiga :-)

Kapitein en majoor Move

We missen ons Mandy'tje maar super dat je daar amuseert :)))

X

Je allerliefste nichtje

Amai, nichtje, in die storm, ocharme! Ik ben toch al wat opgelucht dat je je minder eenzaam voelt dan in het begin en ben blij voor jou dat de groep goed meevalt! Pas maar op met al die gevaarlijke activiteiten hé, zoals met die haaien, dat je toch zonder brokstukken naar huis kan terugkeren!
Allé, t' amusement nog verder hé! Kussie x

daeltje

Ideaal leesvoer tijdens kalme momenten op het werk :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!