mmmandy.reismee.nl

Greetings from Mexicoooo

¡Hola mes amigos!

Jaja mijn Spaans begint al een heel klein beetje te lukken :p Het is ook wel nodig want niet iedereen spreekt hier Engels, dus dan haal ik mijn beste Spaans boven.

Zoals de meesten onder jullie ondertussen al weten, ben ik dus veilig en wel toegekomen in Mexico. De vluchten zijn heel goed verlopen en ook het veranderen van luchthaven was geen enkel probleem. Ik heb een bus genomen en ben er mooi op tijd geraakt. Dat stressen was dus voor niets nodig. Tijdens de vlucht naar Mexico had ik een windowseat alleen, er was geen raam! Een gouden tip voor iedereen: neem nooit stoel 17A als je iets wilt zien door het raam :p. Ik denk trouwens dat ik in het terugkeren eens aan de gang ga zitten want het is toch serieus ambetant als je telkens moet vragen of je eens mag passeren om naar het toilet te gaan of de benen te strekken. Ik heb wel een dipje gehad op het vliegtuig. Het was ook zo'n lange vlucht en ik voelde me zo eenzaam... snif snif.

In Mexico heb ik een heel eind moeten wachten op mijn bagage. Ik kreeg bijna een hartaanval toen mijn valies maar niet kwam, maar uiteindelijk was hij daar, oef!
Tijdens het wachten op een bus om naar het centrum te gaan, ben ik tegen een meisje beginnen babbelen die voor me zat op het vliegtuig. Haar naam is Rachel en ze is van Engeland. Ik had haar horen zeggen dat ze ging rondtrekken door Centraal-Amerika dus dacht ik dat ze misschien wel op mijn trip zat. Dat was niet het geval, maar ze ging wel toevallig naar dezelfde jeugdherberg als ik. Dat was dus handig meegenomen en zo had ik alweer een eerste vriendje gemaakt :). Ik heb dan ook een smsje gestuurd naar Daniel, een Mexicaan die ik twee jaar geleden in Canada heb leren kennen. Hij is dan naar de jeugdherberg gekomen en heeft me dan nog meegenomen om quesedillas te eten. Een typisch Mexicaans gerechtje, maar ik vond het niet zo lekker :p. Ik was echter zo moe (ondertussen al langer dan 24 u wakker) dat ik vroeg in mijn bed ben gekropen.

De jeugdherberg is trouwens echt in orde. Er is airconditioning in de kamers (geloof me, dat is echt nodig bij een weertje van 30 graden en het is supervochtig) en het onbijt is heel lekker. Ik slaap in een kamer van tien maar de eerste nacht waren we maar met vijf en vannacht sliep ik zelfs heel alleen!

Gisteren zijn Rachel en ik naar Isla de Mujeres geweest. Een klein eilandje niet ver van Cancun. In de voormiddag hebben we wat in de zon gelegen en genoten van het zalige witte strand met palmbomen en helderblauw water... :D. Tegen de middag is Daniel gekomen en hebben we met z'n drieën een golfkarretje (hèt transport middel bij uitstek) gehuurd om het eiland te verkennen. Dat was echt heel leuk en we hebben enorm veel gelachen. Een beetje rondcrossen, over de vluchtheuvels vliegen en een pintje in de hand hihi.
Ik ben wel al verbrand want de zon is hier echt superstraf en ik had mijn zonnecrème niet zo goed uitgesmeerd, damn.

Daniel moest `s avonds naar een houseparty van een vriend en hij had gevraagd of ik niet ging meegaan. Khad eigenlijk wel graag gegaan maar het was 15 minuten rijden met de auto en hij zou me dan waarschijnlijk niet kunnen terugbrengen en dan zou ik een taxi moeten nemen en daar had ik niet zoveel zin in. Kwas ook supermoe (kheb toch wel wat last van een jetlag denk ik) dus ben ik dan niet gegaan. Wel spijtig maarja, er zullen wel nog genoeg feestjes volgen zeker? ;)

Nu is het zaterdagmorgen en heb ik net een lekker ontbijtje gegeten. Om 11u moet ik uitchecken en dan vertrek ik naar Playa Del Carmen (of misschien loop ik hier eerst nog wat rond, ik weet het nog niet). In Playa Del Carmen ontmoet ik de groep vanavond, daar kijk ik wel naar uit omdat ik dan niet meer zo eenzaam ga zijn.

Ik zou trouwens heel graag al wat foto's posten maar ik ben mijn kabeltje van mijn camera thuis vergeten :( Ik wist het he, er is altijd wel iets dat ik vergeet!! Hopelijk kan ik toch iets van foto's eens online zetten tijdens mijn trip, we zullen zien.
Jullie mogen trouwens altijd een berichtje sturen op facebook. De meeste jeugdherbergen hebben draadloos internet en daar kan ik gemakkelijk op met mijn gsm. Voor mijn blog en emails moet ik op een computer (maar deze jeugdherberg heeft gratis internet dus dat is ook alweer goed meegenomen). Ik vind het trouwens heel leuk om jullie reacties te lezen en te weten dat jullie aan mij denken! Ik denk ook aan jullie hoor!

Goed, ik sluit af! Tot de volgende zitting ;)

¡Hasta Luego!

Reacties

Reacties

Amber vdd

Hallo mandy heb heel je reisblog gelezen wat een verhaal zeg maar het is de moeite waard voor het te lezen en heb er plezier mee hoe dat je het alemaal zegt en je goed insmeren hé ;d
Tot de volgende keer als je terug iets erop zet ;d
Vele kussjes Amber ;DDDD

mams

Gelukkig voor jou is alles vlot verlopen. Je voldoende insmeren zal de boodschap zijn, (hier is het niet nodig :-(). Stel het verder wel.
Groetjes,
mams
XXx

Sam

Dos Servessa :) moeilijk :)

Leah

takatakatakatakatkaka xxx

Nonkel Ronny

Hey Mandy, 'k heb jouw blog gelezen prachtig hoe het allemaal vlotjes verloopt!!!! Hier is het maar regenen. Geniet er van en tot de volgende. Groetjes tante en nonkel

tante Maddy

hey Mandy , leuk om zo alles te volgen , tis alsof we een beetje met je meereizen hé ! Ja smeren zal de boodschap zijn als je van ieder zonnestraaltje zal willen blijven genieten :) Jou kennende , je zal wel een oplossing vinden voor die foto's te posten :) Hier bij ons een regendagje ( tis eens iets anders ) en wat doe je dan , wel we gaan eens lekker gaan bowlen met de nonkels en tantjes , en morgen gaan da dan wss pijnlijke armpjes zijn maja tis de leute die we hebben die telt e ! Ik wens jou ook alle leute en plezier toe op je avonturentrip en tot hoors . Grtjs

je allerliefste nichtje

amai, kheb alles gelezen en kmoet er van wenen, emotioneel ding dak ben,ik wil niet dat je je eenzaam voelt! Maar ik vind het echt chic wat je allemaal doet hoor, ben trots op je! Wel voorzichtig zijn hé daar zo ver van mij! Ik denk aan je en mis je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Veel plezier en voorzichtig zijn hé.
Dikke kus x

Christiaen Elien

Isla mujers is prachtig! Of was het nu Isla contoy dak geweest ben...allebei prachtig denk ik!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!