mmmandy.reismee.nl

Laatste dagjes in Costa Rica

Terwijl ik rustig aan het swingen ben in een hangmat met een prachtig uitzicht over de oceaan en goeie muziek op de achtergrond, schrijf ik nog eens een update :).

Zoals elke week begin ik maar waar ik het laatst geëindigd was. Vrijdag na het typen van mijn vorige blog, waren mijn kamergenootjes ondertussen terug van hun ochtend surfsessie. Een van hen, Mike, had een extra surfbord en hij had me beloofd om me een surfles te geven in ruil voor een salsales. En zo gezegd zo gedaan, die namiddag zijn we naar het strand geweest en had ik dus mijn persoonlijke (en overigens zeer knappe) surfleraar. Ik had al gesurfd in het verleden maar telkens met een longboard en nu was het met een shortboard, iets wat veel moeilijker is. Maar met de deskundige hulp van mijn surfinstructeur ben ik toch een viertal keer kunnen rechtstaan. Het was echt leuk maar ook heel lastig en ik heb er toch wat schaafwonden en blauwe plekken aan overgehouden.

's Avonds hebben we in de jeugdherberg allemaal samen gekookt. We waren met een stuk of tien en ik heb pasta gemaakt. Het was gezellig om met z'n allen samen te zitten en te eten en drinken. Daarna zijn we terug uitgeweest maar ik vond het niet zo leuk en ben uiteindelijk alleen terug gekeerd naar de jeugdherberg. Toen ik terugkwam vond ik mijn sleutel niet direct maar ik zag licht in de kamer en blijkbaar waren mijn kamergenootjes al vroeger teruggekeerd. Ze waren van plan om terug te keren naar de bar maar dat zag ik niet meer zitten dus ben ik gebleven. Mike is dan uiteindelijk ook gebleven want hij had natuurlijk nog die salsales te goed van mij terwijl Richard en Brian terug naar de bar zijn geweest.

De volgende dag ben ik samen met mijn kamergenootjes naar het strand geweest en heb ik wat aan het strand gelegen terwijl zij aan het surfen waren. Het is best wel chill, ik kan op mijn gemak wat zonnen en in mijn boek lezen maar tegelijkertijd ben ik niet helemaal alleen. In de namiddag was het dan terug aan het regenen (dat is nogal vaak het geval hier: mooi weer in de voormiddag en regen in de late namiddag en avond) en hebben we gewoon wat gechilled in de jeugdherberg.

Zondag had ik dan mijn shuttle naar Montezuma maar eigenlijk had ik niet zoveel zin om te gaan. Ik kom heel goed overeen met mijn kamergenootjes en het zijn supertoffe gasten en zij gingen die dag naar Mal Pais gaan. Uiteindelijk hebben ze een auto gehuurd om naar daar te rijden en aangezien ze met drie waren, was er dus eigenlijk nog een plaatsje voor mij in de auto en had ik kunnen meerijden. Iets wat veel goedkoper en leuker ging geweest zijn. Maar omdat ik natuurlijk zo georganiseerd ben, had ik al mijn shuttle en hostel geboekt en kon ik dat niet meer cancellen. Ik vond dat echt heel jammer.
Ik heb in de shuttle wel enkele coole mensen leren kennen dus dat viel uiteindelijk wel goed mee. Om naar Montezuma te rijden, zijn het echter allemaal dirtroads en is het heel erg hobbelig. We hebben zelfs door een rivier moeten rijden enzo.
In Montezuma sliep ik in een jeugdherberg dichtbij de zee maar eigenlijk een beetje in de jungle. Niet echt mijn ding en tevens was het er vol van de muggen. Er waren wel veel apen die er rondzwierden dus dat was wel cool om te zien. Ik heb dan het stadje verkend maar veel te is er niet te beleven en ik ben er uiteindelijk ook maar een nacht gebleven in plaats van twee.

De volgende dag ben ik namelijk met de bus naar Mal Pais geweest waar mijn kamergenootjes ondertussen waren en het leek me leuker om terug met hen af te spreken dan op mijn eentje in het saaie Montezuma te blijven. Toen we naar het strand gingen (waar ik gezond heb en zij gesurfd) kwam ik trouwens toevallig een koppel tegen die ik de dag ervoor in de shuttle had leren kennen. Ik heb toen een heel eind met dat meisje gebabbeld wat wel gezellig was. In de namiddag hebben we dan het dorpje wat verkend en op het strand gelopen (vandaar ook mijn prachtig nieuwe profielfoto op facebook waar ik op een boomstam zit aan het strand :)). 's Avonds was iedereen wat aan het chillen, Richard en Brian waren naar een filmpje aan het kijken terwijl Mike en ik een spelletje pool aan het spelen waren. We hadden elk al een spel gewonnen dus het derde spel was beslissend. Als weddingschap hebben we besloten dat de verliezer de winnaar in het komende jaar een bezoekje moet brengen. Ik ben natuurlijk verloren dus dat wil zeggen dat mijn volgende trip al een beetje vaststaat :p.

Dinsdag moest ik dan terug naar de hoofdstad San Jose na slechts een nachtje in Mal Pais. Ik had er heel graag langer gebleven want het was er echt prachtig en ik was in goed gezelschap maar die avond ontmoette ik mijn nieuwe groep voor mijn Panama trip dus ik moest terug zijn. Op de shuttle terug naar San Jose zaten er trouwens twee vrienden die ik in Tamarindo had leren kennen ook op de bus, dus dat was wel leuk om hen terug te zien.
Eens aangekomen in San Jose had ik een hotelkamer helemaal alleen, dus geen roommates. Dat vond ik jammer want zoals jullie ondertussen al weten, ben ik niet graag alleen. Gelukkig was ik na een uurtje al niet meer alleen omdat Richard (die ook al mee was op mijn vorige trip) terug in het hotel was en we dus samen konden babbelen. Het was best een leuk terugzien en ook tof dat je op z'n minst al een iemand kent waar je op je gemak mee kunt babbelen. 's Avonds hadden we de welcome meeting met ons gids Martin. Hij is afkomstig van El Salvador en een redelijk actieve spring in het veld :p. Er waren echter niet veel mensen op de welcome meeting omdat de helft van de groep al een trip met hem gedaan had en zij dus al wisten hoe alles verliep. We hebben ze dan wel later op de avond leren kennen maar omdat we de volgende ochtend al om 5 uur (!!!!) moesten vertrekken, ben ik niet lang opgebleven.

Gisteren was dus onze eerste dag met de groep richting Puerto Viejo, onze laatste bestemming in Costa Rica. Rond 11 uur waren we al op onze bestemming en nu deel ik een kamer met Karen, een meisje van Amerika. Ik had namelijk gezegd tegen de gids dat ik geen kamer alleen wil en er is een ander meisje die wel graag een kamer alleen wilt dus dat komt goed uit. Veel hebben we gisteren niet echt gedaan, gelunched en daarna naar een waterval geweest waar we konden zwemmen maar het was niet superspeciaal.
Terug in het hotel was het happy hour en zijn we dan al rond 5 uur beginnen drinken. Het is leuk om in een hangmat van een coctail te nippen terwijl je naar reggae muziek luisterd en babbelt met je medereizigers. Iedereen lijkt heel goed mee te vallen en het is een leuke groep. We zijn dan ook met z'n allen uitgeweest en het was tof om iedereen zowat te leren kennen.

Deze ochtend ben ik met Richard en een koppe uit Engeland (die eigenlijk niet mee is op de trip maar wel op de vorige trip van de andere groep en besliste om nog twee dagen mee te reizen) naar het Jaguar Reserve geweest. Dat is een soort centrum waar ze zieke dieren opvangen en verzorgen tot ze terug in het wild kunnen leven. We hebben babyaapjes vastgehouden en babysloths (dat dier die altijd slaapt in Ice Age) en ook slangen en kikkers gezien. Na lunch waren we van plan om aan het strand te liggen maar helaas begon het te regenen dus nu zijn we gewoon aan het chillen in het hotel in een hangmat. Ik denk dat mijn twee favorite activiteiten de volgende zijn: bij mooi weer naar het strand gaan, bij slecht weer chillen in een hangmat :). Het leven kan toch lastig zijn he? :p

Morgen vertrekken we dan richting Bocas Del Toro in Panama en moet ik dus afscheid nemen van Costa Rica. Ik heb me echt heel goed geamusseerd hier en Costa Rica is echt prachtig. Het is zeker een van mijn favoriete landen tijdens de hele trip. In Panama zie ik heel misschien mijn drie surfers nog eens terug want zij gaan ook die richting uit maar het is niet zeker of ze op dezelfde plaats gaan zijn wanneer ik er zal zijn. Fingers crossed van wel want ik zou ze graag nog eens terug zien.

Zo, dat was dan weer de update van de voorbije week. De tijd vliegt hier echt voorbij en ik heb maar twee weekjes meer vooraleer ik terug naar België vlieg. Mocht het mogelijk zijn, ik zou nog wat verder reizen want ik heb de smaak serieus te pakken, maar er wachten mij natuurlijk ook heel wat leuke dingen/mensen op in België :).

Reacties

Reacties

mams

Je hebt verloren met pool.... naar welk land moet je dan gaan???
Leuke reis in ieder geval en natuurlijk fijn dat je zoveel nieuwe mensen leert kennen.

Daisy

Ik heb het gevoel dat hier een aantal interessante details niet in vermeld staan :-), hihihi. Je gaat je hier trouwens best een hangmat aanschaffen, als je niet helemaal een cultuurshock wil ondergaan ;-). Het weer zal hier nu wel vergelijkbaar zijn, lekkere hittegolf op komst. Veeeeeeeeeeeeeeeel grtjs x x x

Sofie

Wel Daisy, ik mis gelijk ook een paar details, maar dat zal maar bijzaak geweest zijn zeker :-).
Mandy, je mag voor mij ook altijd een hangmat meebrengen, hier zijn bomen genoeg om ze op te hangen. Groetjes x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!