mmmandy.reismee.nl

Honduras, Nicaragua en Costa Ricaaaaaa

Ik heb net een bunjee jump gedaan van 143 meter, de hoogste van Centraal Amerika!!!! De adrenaline vloeit nog steeds door mijn bloed, maar meer hierover later :p.

Ik heb veeeeeel te vertellen (want ik heb mijn blog weer veel te lang uitgesteld natuurlijk), dus ik zou zeggen: haal wat chips of popcorn (bij voorkeur een reuze popcorn), een pintje (of een cola mag ook natuurlijk), sit back, relax en geniet van mijn verhalen :).

Ik ga terug in de tijd tot vorige week donderdag toen ik mijn vorige blog typte in Roatan, een eiland in Honduras. Die namiddag heb ik lekker niets gedaan of het is te zeggen: naar het strand geweest, in de zee gesprongen en een boek gelezen in de zon :).

De volgende ochtend (vrijdag dus) ben ik vroeg opgestaan om een sessie yoga te volgen. Het was echt heel leuk en het was enkel ik en nog een ander meisje en de lerares. Ik heb er echt van genoten om nog eens goed te kunnen stretchen en iets te doen dat toch dicht bij dansen aanleunt: Om 11.30 uur ben ik dan gaan snorkelen. Normaal ging de hele groep dan gaan snorkelen maar ze zijn nogal wisselvallig als het op activiteiten neerkomt en uiteindelijk zijn ze allemaal van gedacht verandert en pas in de namiddag geweest... Nu, dat zag ik niet zitten en Liz, Dom en de broertjes van Denemarken gingen trouwens om 11.30 uur gaan duiken dus kon ik mee met hen in de boot. Maar toen puntje bij paaltje kwam, was ik de enige op de hele boot die snorkelde en ging al derest gaan duiken. Er was zelfs geen gids mee voor mij en ik werd zowat aan mijn lot overgelaten. De duikinstructeur was me zowat aan het uitlachen omdat ik 'maar' een snorkeler was, pfuh! Uiteindelijk is het gastje die bij de boot was met mij in het water gesprongen en heeft hij enkele dingen getoond, maar ik was eigenlijk echt misnoegd rond de hele situatie. Ik heb dan ook niet betaald (ze hebben het nooit gevraagd en ik betwijfel of ze het zelfs nog wisten) dus dat was dan weer meegenomen :p:

's Avonds was de elektriciteit op heel het eiland uitgevallen, het was pikdonker en iedereen zat op straat (veel meer kan je dan ook niet doen he zonder elektriciteit). Wij gingen naar Macys voor het avondeten, een lokale vrouw met acht kinderen die zou koken voor ons en er zou ook muziek zijn en we zouden dansen enz... Ik zeg dus zou, want er was dus geen elektriciteit en we zaten bij haar thuis buiten maar we konden dus niets zien want het was pikdonker buiten enkele kaarsen voor sfeerverlichting :p. Dat klinkt misschien romantisch maar het was vooral vervelend en het was ook niet echt gezellig. Ik denk dat iedereen blij was om terug te keren naar het hotel. Ondertussen was er al meer dan 5 uur geen elektriciteit meer maar gelukkig had ons hotel een generator waardoor wij dus wel elektriciteit hadden (en airco in de kamer!), aaah de deugden van het leven :p.

Zaterdag was een strontdag. We hadden een hele lange reisdag en nacht voor de boeg richting Nicaragua. Eerst moesten we busje terugnemen naar de docks, daarna de boot terug naar het vasteland om daarna op een bus te springen die voor de volgende 17 uur ons hotel ging worden. Ik haat slapen op de bus of beter gezegd, niet slapen... Om 4 uur 's nachts was de bordercrossing maar we konden allemaal blijnve zitten/liggen want Chrysta regelde gelukkig alles voor ons. Uiteindelijk zijn we dan zondagochtend om 8.30 uur aangekomen in Granada, Nicaragua. En we hadden geluk, onze kamers waren klaar waardoor we snel een dutje konden doen vooraleer we gingen ontbijten.
In de namiddag zijn we dan met een deel van de groep naar een meer geweest waar we wat konden chillen want iedereen was zo moe. Het was Chrysta haar voorstel en ik vond dat perfect (en was in de veronderstelling dat iedereen wel voor die optie zou kiezen, maar zoals ik al zei, de groep verandert nogal graag eens van gedacht). Uiteindelijk was het ik, Liz, Dom, de broertjes van Denemarken, Freddy, Vicki en Chrysta die naar het meer geweest zijn en het was heel relaxed. Ideaal dus na een slapeloze nacht op een bus!

De volgende dag (maandag dus - en ik heb zelf moeite om nog bij te houden wat ik welke dag dus :p) hadden we tijd om Granada wat te verkennen. Het is niet echt een mooie stad en Nicaragua is tot nog toe mijn minst favoriete land van alle landen in Centraal Amerika. Ik was trouwens ook al enkele dagen wat ziekjes en ben dan met Chrysta naar de apotheek geweest. Nu neem ik antibiotica waardoor ik me veel beter voel.
Om 16 uur zijn we dan met het groepje waar ik de dag ervoor mee naar het meer geweest was een volcanowandeling gaan doen. We zijn naar de vulkaan Masaya geweest: Het was niet echt een trek, we konden gewoon met het busje op de vulkaan rijden en dan genieten van mooie uitzichten vanop de vulkaan en in de krater kijken. Dat was wel heel cool, maar je kon eigenlijk niets zien omdat er zoveel 'mist' was door de warmte van de vulkaan, dus lava konden we niet zien. Er was ook een vleermuizengrot waar het pikdonker is en vol vleermuizen zit, best wel cool. Die dag was het trouwens Erlend (van Noorwegen) zijn verjaardag en die avond zijn we dan ook gaan eten. Chrysta had een mariachiband besteld om liedjes voor hem te spelen en ook een taart gekocht. Achteraf hebben we dan ook nog zijn baard afgeschoren, hehehe, het was een leuke avond.

Dinsdag was terug een travelday naar Island d'Ometepe. Dat is een eiland in Nicaragua dat eigenlijk gevormd is door twee vulkanen. Er is echter niet zoveel te beleven en we logeerden ook in een heel klein dorpje. Die dag hebben we eigenlijk niets gedaan buiten de trek naar het eiland gemaakt en gechilled in het hotel.

Er waren verschillende opties wat betreft activiteiten voor de woensdag. Er is een groepje die een 10 uur durende trektocht op de vulkaan heeft gedaan, maar dat zag ik niet echt zitten. Uiteindelijk ben ik met derest van de groeop op een culturele tour geweest... Jaja, ik hoor het jullie al zeggen: Mandy op een culturele tour??? Het was best wel nog leuk, buiten het culturele stukje dat nogal saai was :p. Komt er eigenlijk op neer dat het niet echt super was, maar het was relaxed en het moet ook niet altijd superactief zijn he?! Als afsluiter zijn we naar een spring geweest (geen hotspring maar meer een natuurlijk gevormd, groot zwembad) waar we nog wat konden zwemmen. Er was trouwens een rope swing waardoor je met een touw vanuit een boom in het water kon springen :), meer heeft een mens niet nodig toch?!

Gisteren was dan terug een travelday, de laatste lange van de hele trip (oef!), naar Costa Rica! We zijn redelijk lang onderweg geweest omdat we heel lang moeste wachten aan de bordercrossing tussen Nicaragua en Costa Rica. Ik denk dat we uiteindelijk rond 18 uur zijn aangekomen in St Elena (Monteverde) in Costa Rica. Iets waar ik al van in het begin van de trip naar uitkeek! Ik voelde mij gisteren echter weer ziek en ben uiteindelijk niet meegeweest naar het avondeten maar vroeg gaan slapen want vandaag was een grooooote dag :D.

Vandaag ben ik gaan ziplinen EN gaan bunjee jumpen. Mega coole activiteiten waar ik superhard naar uitkeek! Ziplinen is verschillende deathrides van de ene boom naar de andere. Er was ook een rapel, een tarzan swing en een supermand deathride (waar je op je buik ligt en mega snel naar de andere kant gaat). Het was echt heel leuk en echt de moeite. Het was ik, Dom, Liz, Vanessa en Jaz. Al derest deed de activiteit op andere tijdstippen omdat hier zoveel te doen is. We hebben trouwens tijdens het ziplinen wat coole mensen leren kennen waaronder drie fransmannen en een koppel uit Amerika. Ik was de enige die ging bunjee jumpen maar ik heb ze overtuigd om ook te springen hihih :p. Vanavond spreken we terug met hen af om iets te gaan drinken.
Liz is dan ook gebleven om me te zien springen maar zelf heefts ze niet gesprongen. Het was echt megasjiek! Het is 143 meter, de hoogste van heel Centraal Amerika en je springt vanuit ee kabelcar. Het is dus niets vast maar een mandje tussen twee punten die aan een kabel hangt :p. Je kan maar per twee in het mandje en ik ging samen met het meisje van Amerika. Zij heeft eerst gesprongen en daarna was het mijn beurt. Ik was wel wat zenuwachtig maar niet bang en ben zonder twijfelen gesprongen. Ik heb een video als bewijs, maar daarvoor zullen jullie nog eventjes moeten wachten. Er was redelijk veel wind waardoor ik helemaal rondspinde toen ik sprong maar dat was een leuk effect :p. Het was trouwens een heel mooi uitzicht! Aaahhhh, ik zou zo terug gaan :D. Ik leef echt voor zo'n dingen hihi.

Morgen vertrekken we richting Arenal/La Fortuna waar we gaan raften en canyoneeren. Nog twee van die activiteiten waarvan ik niet kan wachten om ze te doen! We verblijven daar twee nachten en dan verlaat ik de groep want dan is het al de laatste dag richting San Jose en ik ga niet mee tot daar. Ik blijf dan nog twee extra nachten in Arenal vooraleer ik richting Pacific coast ga. Ik heb trouwens geluk want de broertjes van Denemarken hebben beslist om ook twee extra nachten in Arenal te verblijven in dezelfde jeugdherberg als ik waardoor ik dus de eerste twee dagen van mijn weekje alleen nog niet alleen zal zijn. Ik kom goed overeen met hen (ze zijn ook al mee van in Mexico) dus dat zit wel goed!

Verder gaat mijn trip in Costa Rica richting Tamarindo, Samara en Montezuma vooraleer ik terug naar San Jose reis voor mijn nieuwe trip richting Panama. Een iemand van deze trip doet trouwens ook de trip naar Panama dus ik zal sowieso al iemand kennen dan.

Ziezo, dat is weer een hele boterham, hopelijk hebben jullie er evenveel kunnen van genieten als ik!

Hasta Luego!

Reacties

Reacties

Roos

Superinteressant Mandy, maar wij oudjes blijven liever met onze voetjes op de grond. Maar doe maar hoor, het zijn reuze ervaringen.
Ik volg je verder.

lieve

schatje super zeg wat jij al durfd mijn petje af
doe zo voort
maar wees toch maar voorzichtig

knufs lieve

Paps en Leah

Wij lezen samen de blog en bekijken de foto's.
Ik ben stik jaloers.. alles wat ik ook wel eens wilde doen..raften, Canyon, deathride, super bunjee jumpen en ziplinen (al wist ik niet wat dat was) kan jij nu doen. Gelukzak.
Nu gaat Leah typen: bbbbn n:n:jn::: : voila dat zegt leah.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!