mmmandy.reismee.nl

The end is near...

Aan alle mooie liedjes komt een einde en zo ook aan mijn superreisje door Central America. Uiteraard heb ik eerst nog heel wat te vertellen over mijn laatste week hier in Panama vooraleer ik mijn laatste avond inzet en morgen het vliegtuig opstap.

Vorige week woensdag vertrokken we al om 5u ‘s ochtends naar Santa Catalina. We hadden betaald voor een upgrade in een privebus maar het bleek een minibusje te zijn waar we maar net allemaal inpasten. Niet echt leuk als je nog supermoe bent en iedereen probeert te slapen. Om 10 uur waren we trouwens al in Santa Catalina dus eigenlijk was het compleet nutteloos dat we zo vroeg vertrokken...
Santa Catalina ligt aan de pacific coast van Panama en is een heel klein dorpje, er is letterlijk niets, zelfs geen supermarkt... We logeerden in een jeugdherberg op het strand wat wel heel cool was. De oceaan lag letterlijk aan onze deur! In de namiddag heb ik dan een surfboard gehuurd en wat gesurfd. Het ging heel goed en ik heb heel wat golven kunnen nemen maar op een bepaald moment kreeg ik het board tegen mijn voet en zat mijn voet heel blauw waardoor ik dan maar gestopt ben.
De volgende twee dagen heb ik eigenlijk niets anders gedaan dan gesurfd en aan het strand gelegen, meer is er dan ook niet te doen in Santa Catalina. Op het einde ging het al behoorlijk goed, de laatste dag (vrijdag) ben ik zelfs vier keer in het water geweest (met alle pijnlijke spieren en blauwe plekken als gevolg). Maar ik moest er van profiteren want wie weet wanneer ik nog eens ga surfen...

Zaterdag hadden we een travelday richting Panama City. Het was een behoorlijk lange rit en uiteindelijk zijn we er rond 14 uur toegekomen. We logeerden in een mooi hotel wat best wel eens een mooie afwisseling was, geen insecten, airconditioning, comfortabele bedden... het mag ook wel eens! In de namiddag zijn we dan naar het oude gedeelte van de stad gewandeld (Casco Viejo) waar trouwens ook een stukje uit Prison Break is gefilmd en wat voor mij dan ook de hoofdreden was om naar Panama te komen... :p Maar ik weet in geen honderd jaar waar ze precies gefilmd hebben en geen enkele local wist zelfs wat Prison Break was dusja hehe.

Zondag hadden we dan de tijd om de stad goed te verkennen. We hebben de hop on hop off bus genomen om de stad te verkennen wat heel gemakkelijk is en zo zie je veel in een dag. We zijn naar het beroemde Panama Canal geweest omdat dat het enige kanaal is waar grote schepen van de Pacific naar de Carribean gaan via verschillende grote sluizen en dat loopt dwars door de stad. Het was wel impressionant om die grote schepen door de sluizen te zien gaan. Verder hebben we de stad nog verkend en zijn Karen en ik nog wat gaan shoppen. ‚s Avonds was ons laatste dinner met de groep en ik moet eerlijk zijn dat ik toch wel blij was dat de trip eindelijk gedaan was. Hoewel ik origineel gezegd had dat de groep goed meeviel, op het einde begon het toch allemaal ferm tegen te steken. Constant wachten, onbesluiteloosheid, discussies... dat is dan weer het nadeel van in groep te reizen.

Het merendeel van de groep was dan ook al vertrokken maandagochtend vroeg en uiteindelijk was het nog ik, Richard, Tash en Page die overschoten. Richard, Page en ik zijn dan in de voormiddag naar een park geweest waar we schildpadden hebben gezien en een Jezus Lizard (een Lizard die op water kan lopen :p)!!!! Tegen de middag ben ik dan verhuisd naar mijn jeugdherberg waar ik nog twee nachten logeer vooraleer ik naar huis vlieg. De taxichauffeurs hebben echter nogal wat moeite om het te vinden want het is in een niet zo bekende buurt wat wel een beetje ambetant is. Maar de jeugdherberg zelf valt mee, er is een klein zwembad, een keuken en comfortabele bedden met airco in de kamer, ideaal dus.
In de namiddag was het echter aan het regenen en ik had ‚s avonds afgesproken met derest om naar de cinema te gaan in de shoppingmall, dus ben ik al wat vroeger naar de mall geweest en heb ik wat geshopt ;). We zijn dan naar Rock of Ages gaan kijken in de cinema en het was best wel leuk om eens niets te moeten doen en gewoon te kunnen genieten van een film! De rit naar huis was echter weer een ander verhaal... We hadden met vijf een taxi gedeeld waaronder de vier anderen allemaal in het andere hotel logeerden en ik in mijn jeugdherberg. We hadden besloten dat het makkelijker leek als ze mij eerst afzetten en dan naar hun hotel gingen. Maar de taxichauffeur was nogal incompetent en wist niet eens waar ik naartoe moest met als gevolgd dat we meer dan een halfuur rondgereden hebben en niet eens mijn hostel hebben gevonden!!! Uiteindelijk zijn we dan met z’n allen naar het andere hotel geweest waar ik dan wat meer info heb opgezocht en dan in mijn eentje de taxi naar mijn jeugdherberg heb teruggenomen. Complete tijd –en geldverspilling!!!

Vandaag is dan mijn laatste volledige volledige dag vooraleer ik morgenavond terug naar huis vlieg. Ik ben wel niet alleen want Nick, een gast die ik tijdens mijn weekje alleen in Tamarindo heb leren kennen, is nu ook in Panama en we logeren in dezelfde jeugdherberg. Het is wel leuk om mensen tegen te komen waar je al mee hebt opgetrokken. We waren van plan om de ferry naar een eiland te nemen en de dame van de jeugdherberg had gezegd dat er een om 10 uur was maar eens aangekomen aan de ferry bleek er maar een te zijn en die was al vertrokken om 8.30 uur... Heel spijtig dus en alweer een taxirit teveel betaald maarja. We hebben dan wat rondgelopen door de oude stad en nu zijn we terug in de jeugdherberg. Ik ga straks wat aan het zwembad liggen om nog wat extra kleur op te doen vooraleer ik terug naar huis kom :p maar ik denk eigenlijk dat ik niet meer bruiner kan worden dan dat ik al ben.

Morgen ga ik tijdens de dag waarschijnlijk nog eens naar het shoppingcenter gaan want veel kan ik niet echt meer doen. Mijn vlucht vertrekt om 18.50 uur en om 12 uur moet ik al uitchecken dusja.
Eens ik terug thuis ben, zal ik dan nog eens een laatste blog posten met de „nabeoordeling“ van de hele trip :). Stay tuned dus en tot binnenkort iedereen!!!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!