mmmandy.reismee.nl

Pura Vida in Costa Rica!

Hoi iedereen,

tijd voor een update want ondertussen is mijn eerste trip afgelopen en ben ik nu op mijn eentje door Costa Rica aan het reizen tot en met dinsdagavond wanneer ik de nieuwe groep ontmoet.

Maar vooraleer ik hier meer over vertel, moet ik het eerst nog hebben over de laatste dagen met de groep.

Vorige week zaterdag hadden we een korte traveldag richting Arenal/La Fortuna. We zijn 's avonds met de groep naar de Baldi hotsprings geweest, dat zijn hotsprings in een hotel en er waren ook drie glijbanen. De glijbanen waren echt zotjes, ze zijn redelijk kort maar je haalt een snelheid van 45km per uur en er was een die je in het midden van de buis gewoon laat vallen. Redelijk pijnlijk, maar o zo leuk :p.

Zondag hebben we dan canyoneering gedaan, dat is rapellen van verschillende watervallen. De hoogste was ongeveer 70 meter en het was echt cool, alleen waren er maar een stuk fo drie watervallen dus heel lang heeft het niet geduurd maar het was wel leuk en de moeite om eens te doen. In de namiddag zijn we dan met een deel van de groep gaan minigolfen hehe, het was best wel grappig. Die avond was dan ook mijn laatste groepsdinner want de volgende dag ging de groep verder naar San Jose en bleef ik (samen met de twee broertjes van Denemarken) in Arenal.
Gelukkig hadden we de volgende dag eerst nog rafting waardoor we toch nog een activiteit samen konden doen vooraleer we afscheid moesten nemen. Rafting was echt leuk en daarbovenop hadden we een lekkere gids dus dat was ook weer meegenomen ;).
Het afscheid was minder leuk en er hebben weer traantjes gevloeid. Het was raar om van iedereen afscheid te nemen en het feit dat de eerste trip echt gedaan is.
's Avonds hebben we niet zoveel gedaan, iets gegeten en gebabbeld en gekaart.

Dinsdag was mijn chill out day, de jeugdherberg had een heel mooi zwembad en ik heb de hele voormiddag aan het zwembad gelegen en af en toe eens gezwommen. Pura Vida, meer moet dat niet zijn ;). In de namiddag heb ik nog wat rondgelopen in het dorpje maar verder niets speciaals meer gedaan.

Woensdag was het dan zover, voor het eerst volledig alleen richting Tamarindo. Ik heb een prive shuttle genomen omdat ik anders heel veel ging moeten overstappen met de openbare bus en het is gewoon veel makkelijker. Toen ik aankwam in de jeugdherberg was er niemand hier en ik had ook nog geen kamergenoten. De mensen van de jeugdherberg zelf zijn wel supervriendelijk en het is hier echt heel chill. Ik heb die namiddag dan Tamarindo eens verkend, het is echt een surfertown en heel cool. Ik heb eventjes aan het strand gelegen en daarna heb ik een yoga class gevolgd wat best wel intensief was. Toen ik terug in de jeugdherberg kwam, waren er wel al mensen maar iedereen kende precies iedereen en ik durfde niet echt mezelf in de groep te smijten omdat het nogal intimiderend is als er zo een volledige groep zit te lachen en te doen en jij bent op je eentje... Uiteindelijk heb ik dan mijn boek genomen en in de common room wat gelezen tot ze dan vroegen of ik erbij wou zitten :) mission accomplished. Vanaf dan ging alles eigenlijk super. Het waren allemaal supervriendelijke gasten: drie mexicanen, een gast van Hawaii en een van Amerika. Eventjes later kwamen er dan nog drie knappe surfers van Amerika toe en die slapen toevallig wel in mijn kamer zeker :). Ik deel dus een kamer met drie gasten hehe, maar ze zijn echt cool en ik vind het wel leuk. Toen we met iedereen wat aan het babbelen en drinken waren, had ik gezegd dat ik een danslerares was en uiteraard wilden ze allemaal een demonstratie. Ik wou eigenlijk echt niet maar de groepsdruk was te groot dus heb ik dan maar een demo gegeven. Ze vonden het allemaal de max en dat was dus wel leuk voor mij hihi. We zijn dan nog uitgeweest met de hele groep naar een club, het was een leuke avond.

Gisterenochtend heb ik dan nog een lesje yoga gevolgd maar het ging niet zo goed als de eerste keer. Het was echt lastig en ik was nog stijf van de les de dag ervoor en het feit dat ik nogal wat gedronken had de avond voordien heeft ook niet echt geholpen :p. Veel heb ik die dag niet gedaan, gewoon wat in de jeugdherberg gechilled met de anderen en het was ook aan het regenen dus veel konden we niet doen. We zijn dan wel nog naar het strand geweest voor een partijtje beachvolleybal en dat was wel leuk!
s' Avonds zijn we dan weer weggeweest en daar ben ik nu al de hele dag de gevolgen van aan het dragen. Ik ben echt niet meer gewend om weg te gaan en te drinken :p. Deze morgen ben ik wel naar het strand geweest en heb ik wat gezond en in de zee gesprongen maar nu ben ik aan het chillen in de jeugdherberg en daarnet een dutje gedaan in de hangmat :p. Life isnt too bad!

Omdat ik me hier zo amusseer en blij ben dat ik zoveel vrienden gemaakt heb, heb ik trouwens besloten om hier nog twee extra nachten te blijven. Ik was van plan om vandaag naar Samara te gaan maar er valt daar toch niet zoveel te beleven en daarom ben ik hier dus nog twee nachten extra. Zondag vertrek ik dan naar Montezuma voor twee nachten en dan terug naar San Jose waar ik de nieuwe groep ontmoet.

Ik ben blij dat het 'alleen reizen' zo goed meevalt want ik zat er toch echt wel een beetje mee in. Het is best wel grappig dat ik hier optrek met alleen maar jongens als het enige meisje, maar dat vind ik eigenlijk net leuk :). Een beetje aandacht van mooie mannen kan nooit geen kwaad zeker? :D

PURA VIDA!!!

Reacties

Reacties

Sofie

Eerst en vooral "een lekkere gids" tijdens de rafting? heb je er van geproefd mss :-)
En dan ten tweede je zit in het surfersparadise en ik lees nergens iets over een surfles met al die sexy gasten???
Geniet er maar nog van!
Groetjes x

Paps

Wees maar voorzichtig met al die "toffe" gasten.

Tante Marleen

Hola Mandy,

Jouw vakantie lijkt me superleuk! Bij het lezen van je verhalen krijgt men direct goesting om ook op stap te gaan, geniet maar van alles. Niemand kan jou al die leuke ervaringen afpakken, ze blijven in je geheugen gegrift voor de rest van je dagen. Reizen in groep is leuk maar af en toe alleen op stap gaan opent ook vele deuren, je hebt dan soms heel onverwachts fijne ontmoetingen.
Geniet van het pure leven in Costa Rica ( staat trouwens ook nog op mijn verlanglijstje maar mijn Peruaanse vrienden lonken naar mij en daar kan ik moeilijk aan weerstaan).

Muchos saludos.
Tante Marleen.

Lies

hey hey,

ik ben ook nog niet zo lang terug van een weekje weg en ben nu eindelijk weer mee met je verhalen. Klinkt allemaal super miss. Ben zo jaloers.

Geniet maar van de aandacht van die mannen. het is zo leuk als meisje alleen met de venten (van mij was het vorig jaar ook zo) geen gezever alleen maar leute.

doe da nog goed daar
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!