mmmandy.reismee.nl

Caves and ruins

Hoi hoi!

Eerst en vooral wll ik graag iedereen bedanken voor de hartverwarmende berichten! Het is echt heel leuk om te horen dat jullie meeleven met mijn avonturen :).

Vandaag zijn we vertrokken naar Guatemala en schrijf ik vanuit Flores. Maar eerst moet ik jullie nog wat meer vertellen over mijn laatste paar dagen in Belize.
Woensdag had ik mijn laatste blog geschreven en vertelde ik jullie dat we gingen kajakken in de namiddag. Het was ok maar redelijk saai. Het ging vooral over de planten en vissen en het ging echt supertraag vooruit. Enkel het laatste stukje waar we terug moesten kayakken door de zeebranding was leuk :p.
Na het kajakken zijn we nog naar „The Strip' geweest. Dat is een stukje aan het eiland waar je kan zonnen en zwemmen en een pintje drinken, heel chill.
s`Avonds hadden we echter een heel andere missie: we hadden met de groep vier golfcarts gehuurd waarmee we eerst een scavenger hunt hebben gedaan. We waren in vier groepjes verdeeld en er was een lijst opgemaakt van een tiental dingen die we moesten verzamelen en doen binnen het uur en om het eerst. Enkele dingen waren: een kokosnoot vinden, iets roze meebrengen, een foto nemen van een auto (en aangezien er geen auto`s op het eiland zijn , was dat nogal moeilijk), een toerist terug meebrengen naar het hotel, een handvol zand terug meebrengen, een foto van Jolly Roger (een `bekende inwoner`van Caye Caulker), enz. Het was echt heel leuk, maar helaas zijn we niet gewonnen.
Na de scavenger hunt hebben we dan ook nog een (illegale) race gehoude op de airstrip van de luchthaven :D. Het was wel sjiek want het was donker en uiteraard is zoiets niet toegelaten, maar het was wel leuk. Nuja, die golfcarts gaan maar maximum 20km per uur en wij hadden dan nog eens de traagste dus zoooo spannend was het nu ook weer niet :p.

De volgende ochtend (donderdag) zijn we richting San Ignacio vertrokken. Er was de optie om te cave tuben (met een rubber band op een rivier door grotten gaan) maar ik vond het teveel geld en de volgende dag was er ook de optie om naar grotten te gaan. De helft van de groep is dan gaan cave tuben en de andere helft is rechtstreeks naar het hotel geweest. Nu, het was eigenlijk geen hotel maar een eco lodge. We sliepen in verschillende hutjes (een beetje te vergelijken met een tuinhuisje) met enkel 2 bedden in. Maar het is redelijk in de jungle dus je kan je al inbeelden hoeveel insecten er daar rondkruipen en vliegen... Ook de wc`s waren ecologisch: eigenlijk een gewone wc maar dan met een gat in de grond (voor de familie onder ons, zoals meme en pepe Keiem hadden :)).
Veel hebben we die dag niet uitgestoken, gewoon wat gechilled in de lodge, een filmpje bekeken (Power Rangers :p) en wat gebabbeld. Echt goed heb ik er wel niet geslapen want je hoort de insecten echt supergoed en ze kunnen ook makkelijk in de kamer. Ik leg dan gewoon mijn muskietennet op mij als dekentje omdat ik te lui ben om het op te hangen :p.

Vrijdag zijn we met negen mensen van de groep gaan caven. Crystal Cave is een hele grote grot waar de Mayas vroeger hun rituelen uitvoerden. Het was echt de moeite! We moesten eerst 45 minuten door de jungle om naar de grot te gaan en dan naar beneden klimmen. We zijn in totaal 5 uur en 20 minuten in de grot geweest en het was er pikdonker en heel vochtig. We hadden een helm en een headlamp en moesten heel vaak door kleine doorgangen (een beetje zoals speleologie). Er waren oude potten van de Mayas en ook een schedel en andere overschotten. Na ongeveer 3 uur en half konden we ofwel terugkeren ofwel verder gaan tot `Wonderland`. Dat is een stukje in de grot waar het nog mooier is. We zijn dan met zeven van de groep verder gegaan en twee meisjes zijn teruggekeerd (ze hielden ook heel de groep een beetje op dus we waren eigenlijk wel blij dat het tempo wat vooruit kon gaan). Toen was het eigenlijk nog leuker omdat het echt klimmen en klauteren was door modderige grotten en er zat een goed tempo in. Eens aangekomen bij `Wonderland`moesten we onze schoenen afdoen en hebben we de grot verder op sokken verkend omdat we ze niet mochten beschadigen. Dat was echt wel leuk en ook een hele ervaring. Het terugkeren verliep ook heel vlotjes want er zat terug een serieus tempo in. Na het hele grot avontuur zijn we nog naar Blue Hole gereden, een soort natuurlijke vijver waar we ons konden afspoelen en verfrissen, dat deed deugd.

Nu ben ik in Guatemala in Flores. Onderweg zijn we naar Tikal geweest, hier zijn de grootste en meest indrukwekkende tempels van de Mayas. Die ligt midden in de jungle en ze hebben heel veel verschillende tempels, de grootste is 65 meter en die hebben we ook beklommen. Het was wel een lange namiddag want we hebben daar meer dan drie uur rondgelopen in de hitte en de jungle. Ik moest ook mijn slippers aandoen want ik heb een heel pijnlijke blene op mijn klein teentje en het is een beetje ontstoken en al mijn andere schoenen doen pijn. Met als gevolg dat ik nu ook nog eens pijnlijke voeten heb ook. Gelukkig slapen we vanavond in een gewoon hotel met airconditioning dus hopelijk geen muggen en ander ongedierte :p.

Ik amusseer me wel en het is een leuke groep maar ik heb het gevoel dat iedereen zo een beetje een `buddy`heeft en i k niet echt... Ik kom wel overeen met iedereen maar er is zo niemand die er echt bovenuit springt, behalve dan Jon en Sarah, maar dat is een koppel. De trip bestaat trouwens uit twee verschillende trips en in de helft zijn er een zevental mensen die stoppen en komen er zeven nieuwe bij en ik heb het gevoel dat de meest leuke mensen (zoals Jon en Sarah) vertrekken. Nuja, hopelijk verbeterd het nog en komen er ook leuke nieuwe mensen bij. Ik probeer nu ook om eens bij iemand anders te slapen want Kelly is niet echt mijn type van persoon (nogal asociaal) maar zoals ik zei, de anderen hbben zo een beetje hun buddy om een kamer mee te delen dusja... Soit, we zien wel hoe het loopt.

Goed ik sluit af! Dikke knuffel xxx

Reacties

Reacties

Leah

tante maainty, datte? hallllllllloooooooooooooooo
ik ook op reis morgen: wildwaterbaan in center parcs :-)

Ineke

Waw Mandy, je verhalen lijken echt supertof! Geniet nog met volle teugen. Hier is het nog steeds: REGEN

PS: je bent een toffe meid en zal zeker nog een 'Buddy' tegenkomen!!

mams

In de 10 dagen dat je weg bent, heb je al héél veel gezien zo te lezen... Leuk dus! Nog een fijne reis en probeer toch maar eens een streepje zon op te sturen :-).

Sarah

Hey Mandy, toffe verhalen over je reis! Geniet er daar nog van, groetjes

tante Maddy

Hey Mandy , je zou al je spannende reisverhalen eens moeten bundelen , je zou er een spannend boek aan overhouden ! Veel plezier en geniet van je avonturen !! ps. die buddy komt nog wel , nie zoeken !!

chayenne xxxxxx

super !! kwil ook eens z'on reis hoor xd xx

Je allerliefste nichtje

Maar nichtje toch, ik word daar weer emotioneel van hé, als jij zegt dat je geen buddy hebt!! Maar da komt misschien wel in de andere groep dan!
Ik nog 4 dagen werken en dan congé! Kzal dan eens mijn av+ontuurlijke verhalen van hier in Keiem bloggen!
Kuskus x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!