mmmandy.reismee.nl

Me gusta Guatemala

Dag lieve lezers :)

Een snelle blog vanuit Guatemala met een update van de voorbije dagen. Ik mag er niet te lang mee wachten want ik heb altijd zoveel te vertellen en dat is nu ook niet anders.

In Flores was ik eerst een beetje down zoals ik al gezegd had. Toen we tijdens het eten met een paar naar de bankautomaat gngen, vroeg Jon wat er scheelde. Ik had het dan gezegd van dat hele buddy gedoe en hij heeft me dan wat opgebeurd en uiteindelijk is het een hele leuke avond geworden. We zijn met de hele groep uitgeweest een het was eigenlijk de eerste keer dat we met z'n allen zat waren, dat was wel leuk :).

De volgende dag (zondag) hadden we de hele voormiddag om Flores een beetje te verkennen. Veel is er niet echt te zien, het is een heel klein eilandje in een meer, maar wel heel gezellig. In de namiddag zijn we dan naar Rio Dulce vertrokken met een mini busje. Alleen was het een busje met 15 plaatsen en we zijn met 16 in de groep. Ze hebben dan nog een stoeltje bijgezet en uiteindelijk had iedereen een zitplaats. Het was wel krap en zo vijf uur in een busje zitten is niet echt het leukste wat er is, maar al bij al viel het nog mee. In Rio Dulce moesten we dan nog een klein bootje nemen naar de jungle lodge waar we logeerden. De lodge was mooier dan de vorige eco lodge waar we in logeerden, er was een zwembad en er hingen muskiettennetten op in de kamers (heel handig want ik ben altijd te lui om die van mij op te hangen :p). En ik had een nieuwe kamergenote, iets waar ik heel blij om was. Ik deel nu een kamer met Liz, een meisje uit Canada. Ze is 18 en lichtjes geschift en dus passen we wel redelijk goed samen :).

Maandag hebben we met een groepje een boottrip naar Livingston gedaan, een klein dorpje aan de kust, niet heel speciaal. Daarna hebben we wat gerelaxed aan het zwembad en zijn we dan met hetzelfde groepje gaan paardrijden. Nu dat paardrijden, dat was weer een heel ander verhaal... Ik had om te beginnen eigenlijk niet zoveel zin om te gaan paardrijden, maar omdat heel het groepje waar ik goed mee overeenkom het deed, werd ik zowat verplicht om het ook te doen. Ik ben dan gezwicht door de 'druk van de groep' en ben mee gaan paardrijden. Nu, ik had al van de anderen gehoord dat het nogal traag vooruit ging en daar had ik ook al niet zoveel zin in, dus waren we al aan het zeveren hoe we in het Spaans gingen zeggen dat het wat vlugger mocht (el caballo mas rapido por favor) :p.
Ik kreeg het paard Zorro toegewezen en hop weg waren we. Maar Zorro was een redelijk zot paard en kreeg soms eens kuren waardoor hij soms begon te lopen, soms een andere route nam en soms eens uithaalde naar de andere paarden... Twee dagen later doet mijn poep nog altijd superveel pijn van dat paard! Ik ga dus nooit meer paardrijden en ik doe ook nooit meer iets tegen mijn goesting! Het was leuk in het begin maar op het einde was ik het zo beu en had ik zoveel pijn... NEVER AGAIN!
's Avonds hebben we nog een gezellige avond gehad in de jungle lodge met een flesje vodka en een deel van de groep. Dat is toch altijd wat reizen om gaat: gezellig samen zijn met de mensen die je ontmoet en lachen, zeveren, vertellen...

Dinsdag (gisteren dus) hadden we een lange reisdag voor de boeg naar Antigua. We hadden gelukkig twee busjes, dus dat viel heel goed mee en ik vind dat eigenlijk wel leuk zo on the road. Onderweg zijn we gestopt aan de hot waterfalls. Dat is een waterval die zo'n 30 graden warm is, heel leuk en eens de moeite om te doenwant zoiets zie je niet vaak.
Pas tegen de avond zijn we aangekomen in Antigua waar ik terug de kamer met Liz deelde (check maar eens ons filmpje op facebook waar we op het bed springen hihi). Na het eten zijn we nog iets gaan drinken en zijn we ook nog naar een club geweest. Het was leuk om nog eens goed te kunnen dansen en trouwens ook de eerste keer op mijn trip.

Vandaag hadden we dan een hele dag de tijd om Antigua te verkennen. Er waren niet echt activiteiten die de moeite waren en ik was blij dat we eens gewoon op ons eigen tempo konden rondlopen in de stad. Antigua is trouwens echt heel mooi en niet vuil of onveilig. Deze ochtend heeft Christa ons meegenomen op een orientatie wandeling door de stad en daarna waren we vrij om wat te souvenirshoppen enzo. Ik ben met Liz, Jon en Sarah op schok geweest en heb enkele kaartjes gekocht en een souvenir of twee. We zijn ook naar een beauty salon geweest en hebben ons laten verwenne nop een pedicure, de boog moet immers niet altijd gespannen zijn ;).
's Avonds hebben we een initiatieles salsa dansen gevolgd! Het was heel leuk, we leerden enkele basisstappen en dan een paar combinaties en we moesten telkens van partner wisselen. De leraar deöonstreerde trouwens telkens eerst met mij hihihi ;). Het was plezant maar ik had graag nog wat meer gezien want het was redelijk makkelijk voor mij. Misschien doe ik nog wel eens een privelesje met de instructeur, we zullen zien ;).

Morgen vertrekken we naar Panachajel waar we eerst een nacht op hotel slapen en daarna een nacht bij eenfamilie uit Guatemala logeren. We laten onze grote valiezen achter in Antigua en nemen enkel een kleine rugzak mee omdat het makkelijker reizen is met de beroemde en beruchte 'chicken buses'. De lokale bussen voor openbaar vervoer waar je met drie een stoel deelt en op elkaar geduwd staat. Na de twee nachten in Panachajel keren we dan terug naar Antigua waar we nog een laatste nacht hebben met de oude groep en waar er dan nieuwe mensen bijkomen.
Voor de homestay gaan we in duo's naar een familie en worden we dus eigenlijk opgesplitst. Dat vind ik wel wat jammer want het eerste stuk van de tour is bijna gedaan en we hebben dus al niet veel tijd meer met elkaar en dan missen we nog eens een nacht, maarja. Ik denk dat het een hele ervaring zal worden en sta er wel voor open.

Zo, dat was alweer een kleine update. Ik voel me goed en benblij dat ik in Liz toch wel een beetje een buddy heb gevonden. De volgende dagen deelt ze wel de kamer met iemand anders maarja.
Ik ben wel al een beetje triestig dat het eerste deel van de reis er bijna op zit en ik dus bijna afscheid moet nemen van enkele mensen. Kga het vooral moeilijk hebben met het vertrek van Jon en Sarah want met hen kom ik goed overeen. Liz doet gelukkig heel de trip dus dat is wel goed.

Hasta Luego!

xxx

Reacties

Reacties

Chayenne xxxxx

Super ik wou dat ik ook mee was !!!!

mams

Paardrijden........ dat is eens iets voor jou! ;-) !
Blijf maar bij je dansen en salsadansen: dat is super leuk! Tip voor de Move ;-)....
Het amusement.
Groetjes en knuffels,
mams, xxx

tante Christa

Het is leuk om je verhalen te volgen.
Zou er zelf een beetje jaloers op worden!!!!!!!
(maar nonkel niet)
Geniet maar verder van je 'super reis.'
Groetjes van nonkel Willy en ikke. xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!