mmmandy.reismee.nl

Panama Paradise!

Dag lieve fans en trouwe lezers!

Hier ben ik weer met een blogje vanuit Panama. Normaal gezien wacht ik liever wat langer zodat ik jullie kan overladen met zotte verhalen maar in de volgende plaats is er geen internet dus daarom doe ik het nu al. Ik heb trouwens al een tweetal weken geen ontvangst meer op mijn gsm dus voor wie een smsje gestuurd heeft, sorry ik heb het niet ontvangen! Berichtjes op facebook zijn uiteraard wel nog altijd welkom :).

Vrijdag hadden we een travelday richting Bocas Del Toro, Panama en staken we dus ook de grens over. Die bordercrossings zijn altijd een beetje avontuur want meestal moeten we te voet oversteken en deze keer was het over een nogal wobbelige brug. Daarna hadden we een bustrip en moesten we een bootje nemen naar het eiland. Het was ondertussen al deftig aan het regenen en het bootje was veel te klein voor het aantal mensen die erop moesten... Het duurde even maar uiteindelijk zijn we er toch allemaal opgeraakt, inclusief bagage, maar alles was wel kletsnat...
Ik was ook een beetje triest om Costa Rica te verlaten want ik ben er toch een hele tijd geweest en heb er heel wat toffe avonturen beleefd en leuke mensen ontmoet.

In Bocas sliepen we trouwens met vier in een kamer, Karen en ik en dan nog Tasha en Charlene. Ik vond dat eigenlijk wel gezellig omdat het meer een hostel gevoel geeft in plaats van in een hotel te logeren en je leert elkaar ook veel beter kennen.

Zaterdag wilden Tash, Karen en ik gaan surfen maar helaas waren er geen golven... Dus zijn we dan maar naar Starfishbeach geweest waar de anderen ook al waren. We hebben er bijna de hele dag aan het strand gelegen en het was een redelijk rustige dag. ´s Avonds was iedereen dan ook helemaal klaar voor een stevig feestje en was iedereen redelijk beschonken :p.

En dat deed pijn de volgende dag... Om 9.30 uur vertrok onze catamaran namelijk voor een dagje zeilen rond de Bocas eilandjes. Ik heb eventjes getwijfeld of ik het wel zou aankunnen met mijn kater maar slapen op een boot in de zon heeft toch een helend effect :). Het was echt een prachtige dag!! De hele dag op het water, dolfijnen gezien, gesnorkeld en gezwommen in de zee, zonnen op de boot en het was zo´n mooi weer, een waar paradijs! Echt een van mijn hoogtepunten op de trip!!!

De groep valt trouwens heel goed mee, iedereen is `tranquillo´ en we komen allemaal goed overeen. Tranquillo is trouwens een van de woorden die ik meeneem naar huis, samen met Pura Vida en Todo Bien :).

Gisteren hadden we dan nog de voormiddag in Bocas vooraleer we vertrokken richting Boquete. Ik heb dan maar een hangmat gekocht :) ik kon het niet laten! Het is zelfs een tweepersoons hangmat hihi, nu nog een plaatsje zoeken om hem op te hangen.
In de namiddag hadden we dan een lange busreis naar de bergen en ondertussen was het ook alweer beginnen regenen. Maar we konden zelf ons eten klaarmaken in de jeugdherberg waar we nu logeren en ik vond het leuk om nog eens zelf te koken en wat geld uit te sparen.

Deze ochtend ben ik gaan rockclimbing met Richard en Karen, iets wat ik al een tijdje wou doen. Het was echt superleuk. Het was een rots van zo´n 30 meter hoog en er waren ongeveer tien verschillende paden naar boven. Ik heb in totaal vijf keer naar boven geklommen. Het was wel lastig en mijn vingers liggen nu open maar het was echt de moeite!!

Morgen vertrekken we om 4u ´s ochtends richting Santa Catalina wat aan de Pacific Ocean ligt. Daar ga ik vooral heel veel surfen :). Het is echter een heel klein dorpje en er is geen internet of bankautomaat ofzo. De trip loopt stilletjes aan op zijn eind en ik word al een beetje down aan de gedachte dat het bijna gedaan is...

Ik vlieg terug op 29 augustus en kom aan in Zaventem op donderdag 30 augustus om 18.20 uur. Indien er mensen zijn die zich geroepen voelen om mij te komen oppikken en zo dus ook de eerste nieuwtjes te vernemen, let me know! Er zit een souvenir in voor je ;).

Hasta leugo amigos!

Reacties

Reacties

Paps

Als je dergelijke oproep doet om je te komen afhalen moet je wel oppassen dat de aankomsthal in Zaventem niet te klein is hé. Laat mij ook asap weten of ik je nu moet komen afhalen of dit al door iemand anders zal gebeuren. We moeten er ook niet met te veel staan hé.

Lies

Ik moet die dag jammergenoeg werken, anders was ik wel gekomen want ik ben wel benieuwd naar alle avonturen.
Het mysterie van de sms is nu ook opgelost. Was al redelijk verwonderd dat ik geen antwoord kreeg op hetgeen ik gestuurd had ;-).
geniet nog van je laatste weekje en een veilige reis terug é.
xxx

Gaëlle

Heeeeeey, kmisn ik joen wel whzeg !
Zal blij zijn dat je terug bent ;)
Geniet er nog van en een goeie terug reis eh
Knuff Gaëlle xxx

mams

We gaan hier onze koer moeten heraanleggen...... waar we die bomen moeten gaan planten enz.... dus hebben we nog een heus karwei voor de boeg tegen 30 aug ;-) ;-) . Gelukkig weeg jij niet veel zodat die boompjes rap dienst gaan kunnen doen.... ;-) ;-) ;-)
Geniet van je laatste reis-dagen en een behouden thuiskomst.
Doeiiiiiii
xxx

lieve

kom maar vlug eens af dan kunje ons alles vertellen
en salsa dansen
we zetten tafel en stoelen aan de kant
ik denk dat ik nog veel kan leren

lieve groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!